1. Obecná ustanovení
- Tento reklamační řád byl sestaven v souladu s ustanoveními zákona č. 40/1964 Sb. Občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů, upravuje způsob a základní podmínky reklamace vad zboží a uplatnění nároků ze záruky.
- Reklamační řád se vztahuje na reklamace vad zboží, které je v záruční době.
- Reklamační řád je nedílnou součástí smlouvy o koupi zboží mezi prodávajícím a kupujícím.
2. Základní pojmy
- Reklamace - je uplatnění práva kupujícího na vady zboží, které je učiněno kupujícím vůči prodávajícímu osobně, písemně, nebo e-mailem na formuláři (ke stažení na www.killich.cz) a obsahuje identifikaci kupujícího, zboží, popis vady a jejích projevů.
- Záruční list -je listina vystavená prodávajícím, která obsahuje zákonem stanovené minimální náležitosti a stanovuje konkrétní podmínky a rozsah záruky za zboží.
- Kupující - je subjekt, který s prodávajícím uzavřel smlouvu o koupi zboží.
- Prodávající je Killich s.r.o., Americká 215, Liberec.
- Zboží – je zakoupený materiál ze sortimentu firmy Killich s.r.o.
- Internetový obchod - je internetový obchod na http://eshop.killich.cz.
3. Rozsah záruky
Záruka se vztahuje na:
- vady zboží, které se projeví po převzetí zboží kupujícím během záruční doby.
- chybná dodávka zboží = jiný počet kusů, jiný druh, nebo jiný sortiment.
4. Neplatnost reklamace
- Pokud nebyla vada reklamována v záruční době.
- Při telefonickém objednání zboží.
- V případě, že je reklamován jiný počet kusů, jiný druh, nebo jiný sortiment po uplynutí více než třiceti kalendářních dnů od převzetí zakázky.
- Při svévolných změnách původních údajů provedených kupujícím v záručním, nebo dodacím listě.
- Při neodborné instalaci, opravách, úpravách nebo jiných neodborných zásazích.
- Při užívání, obsluze a zacházení se zbožím v rozporu s účelem jeho použití.
- Porušením ochranných nálepek či pečetí, pokud jimi výrobce zboží opatřil.
- Poškozením zboží působením živlů.
- Vrácení zboží není reklamace – storno poplatek je 25% z ceny + DPH vrácené zakázky.
- Na výkresové díly se reklamace nevztahuje.
5. Záruční doba
- Konkrétní délka záruční doby odpovídá vždy nejméně minimální délce záruční doby dle občanského zákoníku, případně zvláštních právních předpisů.
- Záruční doba začíná převzetím zboží kupujícím.
- Do záruční doby se nepočítá doba od začátku reklamace zboží až do doby, kdy je kupující povinen po skončení záruční opravy zboží převzít.
- Dojde-li k výměně zboží za nové, začíná běžet záruční doba znovu od převzetí nového zboží
6. Nároky ze záruky
Kupujícímu v případě oprávněné reklamace náleží nároky ze záruky vyplývající z občanského zákoníku, příp. dalších právních předpisů.
Kupující má právo na:
- bezplatné, řádné a včasné odstranění vady jde-li o vadu odstranitelnou, právo na výměnu vadného zboží nebo vadné součásti, není-li to vzhledem k povaze vady neúměrné, a není-li takový postup možný, právo na přiměřenou slevu z kupní ceny nebo odstoupit od kupní smlouvy
- výměnu vadného zboží nebo odstoupit od kupní smlouvy jde-li o vadu neodstranitelnou bránící řádnému užívání zboží
- výměnu vadného zboží nebo odstoupit od kupní smlouvy jde-li o vady odstranitelné vyskytující se ve větším počtu nebo opakovaně a bránící řádnému užívání zboží
- přiměřenou slevu z kupní ceny nebo odstoupit od kupní smlouvy jde-li o jiné vady neodstranitelné a nepožaduje-li výměnu věci
7. Převzetí zboží
- Převzetím zboží se rozumí podepsání dodacího listu, nebo doručenky přepravní společnosti, pošty.
- Zákazník přebírá od přepravní služby či pošty jen zásilky bez viditelného poškození. V případě viditelného poškození zásilky je povinen sepsat s dopravcem reklamační protokol. Pokud po rozbalení zásilky zjistí, že obsah byl přepravou poškozen, upozorní neprodleně - do jednoho pracovního dne - písemně či telefonicky prodejce.
8. Důvody reklamace
Při reklamacích zboží se Killich s.r.o. řídí platnými právními předpisy na ochranu spotřebitelů a to když:
- zboží je poškozené, nebo nefunkční
- zboží došlo nekompletní, chybí větší množství, než je tolerance el. vah (3% malá balení, 5% velká průmyslová balení)
- je dodáno jiné zboží, než bylo objednáno (došlo k záměně zásilek atp.)
- Při objednávce více zboží s různou dodací lhůtou, může být zboží rozděleno do více zásilek – tuto skutečnost nelze reklamovat.
9. Postup a místo uplatnění reklamace
- Zboží k reklamaci je nutné doručit s formulářem „Reklamační protokol“, který je k dispozici na http://www.killich.cz Tento formulář je možno předat osobně, zaslat poštou, nebo e-mailem na všechny adresy uvedené na internetu.
- Místem pro uplatnění reklamace je Killich s.r.o. Americká 215, Liberec
- Dopravu reklamovaného zboží hradí kupující, v případě uznání oprávněnosti reklamace může požádat o úhradu nákladů vzniklých dopravou reklamovaného zboží. Reklamované zboží zašleme zpět na naše náklady.
- Neoprávněná reklamace nebude podle § 625 občanského zákoníku přijata.
- Zboží zasílané na reklamaci nebo vrácení nelze zaslat na dobírku.
- Prodávající je povinen vyřídit reklamační řízení do 30-ti dnů od převzetí zboží od kupujícího. Pokud kupující uplatní reklamaci zboží osobně u prodávajícího, je povinen si zboží (i neoprávněná reklamace) též osobně převzít, pokud není v reklamačním protokolu uvedeno jinak; reklamace je ukončena v den, kdy je zboží (i neoprávněná reklamace) připraveno v místě uplatnění reklamace k vydání a předání kupujícímu. Pokud kupující zboží k reklamaci zašle, bude mu reklamované zboží také zasláno (i neoprávněná reklamace), pokud není v reklamačním protokolu uvedeno jinak; reklamace je vyřízena v den, kdy je zboží (i neoprávněná reklamace) předáno v dopravě na adresu kupujícího uvedenou v reklamaci.
- Kupující je povinen s prodávajícím při vyřízení reklamace spolupracovat, zejména je povinen po vyřízení reklamace zboží převzít.
- O průběhu a výsledku reklamace je sepsán reklamační protokol, který je po ukončení řízení předán kupujícímu.
10. Závěr
Tento reklamační řád nabývá účinnosti dne 6.1. 2011.